czwartek, 19 kwietnia 2012

tablica i zakrętki





Tak uczymy się liczyć.  Wykonanie pomocy zajęło mi 10 minut ale zebranie materiału to już co innego. Zakrętki zbierali wszyscy poinformowani o moim planie. Tak więc picie mleka PRAWDZIWEGO ostatnio wzrosło. Pomoc jest praktyczna i ma wiele zalet. Odkręcanie, zakręcanie wciąga każdego i każdy ma swój patent na zabawę. Dzieci są zachwycone a ja oczywiście zadowolona. Najbardziej cieszy mnie to, że nauk z tego jest wiele.
1. Recykling - czyli ponowne wykorzystanie materiału
2. Mała motoryka - praca paluszków i dłoni
3. Koordynacja ruchowo wzrokowa - układanie w rzędach, według koloru
4. Matematyka - liczenie, dodawanie, odejmowanie
5. Ciągi logiczne - zadania na spostrzegawczość i logiczne myślenie
Pewnie za jakiś czas możliwości wykorzystania tablicy będzie jeszcze więcej.

Materiał potrzebny do wykonania pomocy:
- Karton
- Pistolet, klej na gorąco
- i dużo systemu combiSwift, który składa się z kołnierza ze zintegrowaną obręczą tnącą oraz nakrętki, ( w naszym przypadku zamknięcie kartonu z mlekiem, dwa kolory )




usuwamy część środkową



5 komentarzy:

  1. Pomoc wspaniała - na pewno wykorzystam twój pomysł - dzięki za inspirację :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nakrętki dają wiele możliwości !!!
    Moje nowe inspiracje już wkrótce :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ja zrobiłam podobne cudo dla Chłopaków z kartonów po jajkach z dodatkiem kasztanów, żołędzi, koralików i in. (w zależności od fazy i zainteresowań), ale Twoje zakrętki znów są fajniejsze od tego, co u nas przez czas jakiś na półkach gościło ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam te zabawy tu:
    http://bajdocja.blogspot.com/2012/07/plastikowe-nakretki-1-gry-zabawki.html

    Czy obok linku do Was mogę wkleić Wasze zdjęcie (np. pierwsze)?

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń